Tuesday 29 April 2014

ADUN DAPigs DAKWA HUDUD AGENDA UMNO!!!


Pulak dah!!! Sejak bila pulak Hudud ni jadi agenda utama dalam UMNO? Punya la puak - puak Pakatan Haramjadah ni dah tak de idea, sampai tahap itu dia nak menipu?

Berikut disiarkan ulasan dari ADUN DAPigs dari Tanah Rata berhubung dengan isu perlaksanaan Hukum Hudud yang nak dibentangkan oleh PAS di Parlimen.




Dalam kenyataan media Si ADUN DAPigs ni, terang - terang dia mendakwa bahawa UMNO yang mendominasikan Hukum Hudud ni di Parlimen dan bukannya PAS.

Kata dia, takkan la UMNO yang ada 88 kerusi di Parlimen tu kena ikut jejak dan menari ikut rentak PAS yang hanya ada sebanyak 21 kerusi tu sahaja?

ADUN DAPigs Tanah Rata tu jelas menuduh UMNO sengaja menjadikan isu Hudud tu untuk memecah-belahkan Pakatan setelah berjaya mendapat sokongan orang Melayu.

Hari ini, kata ADUN DAPigs tu, UMNO cuba nak melangkah lebih jauh dan meluaskan pengaruh ideologinya daripada perkauman kepada motif ke-Islaman pulak.

Dakwa Si ADUN DAPigs tu lagi, agenda utama UMNO adalah untuk mengawal kuasa Poitik dan menghapuskan pengaruh Pakatan Haramjadah tu.

Malah Si ADUN DAPigs tu jugak tidak menolak kemungkinan bahawa UMNO mampu untuk menyingkirkan MCA serta MIC bagi menubuhkan sebuah Kerajaan yang baru.

Nah!!! Nampak sangat Si ADUN DAPigs ni mula terketar lutut bila membayangkan orang Melayu dan Bumiputera mengawal sepenuhnya pemerintahan Kerajaan.

Mungkin dia ingat orang Melayu Bumiputera ni jenis manusia yang tak de keperimanusiaan macam puak - puak DAPigs tu gamaknya. Sesuka hati je nak tindas orang tak tentu arah.

Tapi bagus jugak Si ADUN DAPigs ni keluarkan kenyataan macam tu. Ianya membuktikan bahawa orang Cina takut sekiranya orang Melayu Bumiputera ni bersatu padu.

Maka jalan mudah untuk diorang memecahkan kepercayaan kaum bukan Melayu Bumiputera ialah dengan membuat andaian sedemikian.

Tujuan dia ialah untuk membakar sentimen dikalangan orang Bukan Melayu agar membenci orang Melayu. Terutama dari kalangan orang - orang Cina.

Setidak - tidaknya, tuduhan serta dakwaan Si ADUN DAPigs tu mengiyakan bahawa UMNO ni parti yang turut memperjuangkan Islam dan nak menegakkan Hukum Hudud. Bukan la PAS yang memperjuangkan benda tu semua!!!
sumber >  http://semuthitam80.blogspot.com/2014/04/adun-dapigs-dakwa-hudud-agenda-umno.html

No comments:

Post a Comment